Τρίτη 19 Οκτωβρίου 2010

Το ισχυρότερο επιχείρημα για την στάση ζωής που επιλέγει ο καθένας είναι η έκφραση του  <<ΕΓΩ>>.

Εγώ αγαπάω
Εγώ θέλω
Εγώ δεν θέλω
Εγώ πιστεύω αυτό ή εγώ απορρίπτω αυτό
Εγώ συμφωνώ ή εγώ διαφωνώ
Εγώ μπορώ ή εγώ δεν μπορώ
Το <<ΕΓΩ>> είναι η έκφραση του <<ΕΙΜΑΙ>>, και κανένας δεν μπορεί να  το απαγορεύσει ή να το ορίσει.
Το ΕΓΩ περιγράφει τον εαυτό μας και τα θέλω μας, τόσο καταλυτικά που δεν χρειάζονται επεξηγήσεις και δεν επιδέχονται παρεξηγήσεις.

Όσοι προσπάθησαν στην ιστορία, να καλουπώσουν τα ανθρώπινα θέλω , προσανατολίζοντας τα προς ένα απώτερο σκοπό, ούτε το δημόσιο συμφέρον εξυπηρέτησαν ούτε και τα ίδια τα άτομα. Αντιθέτως γέννησαν ολοκληρωτισμούς σκέψης και εξαθλίωση τσέπης.
Έτσι λοιπόν το ΕΓΩ πρέπει σε κάθε περίπτωση ,μέσα σε συνθήκες ελευθέριας, να εκφράζεται αδιακρίτως και αδιαλείπτως .
Η έκφραση του όμως, περιορίζεται εκεί που ξεκινάει η αυτονομία του αλλού

Το ΕΣΥ είναι και αυτό περιγραφική αντωνυμία, αλλά ελλοχεύει ο υποκειμενισμός, η μεροληψία, η ανακρίβεια και η λάθος εκτίμηση

Το ΕΜΕΙΣ απαρτίζεται από την οικειοθελή συνύπαρξη πολλών ΕΓΩ. Τα οποία έχουν κοινά γνωρίσματα, κοινές ιδέες και κοινό σκοπό.
Η εκούσια ομογενοποιηση πολλών ατόμων προς επίτευξη κοινών στόχων, είναι αναγκαία και πολλαπλασιάζει το συνεργικό αποτέλεσμα. Η συνύπαρξη των ατόμων δεν είναι προσθετική αλλά πολλαπλασιαστική.
Μοιραίο είναι όμως η συσταθείσα ομάς να μπορεί και να δέχεται να συνυπάρξει με τους αποκλειόμενους άλλους. Ιδιαίτερα όταν η συνύπαρξη πολλών ΕΓΩ είναι δοτή και επιβεβλημένη.
Η θεωρία του π.χ. ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΓΙΑ ΜΙΑ ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ, προσκρούει στο ΕΓΩ κάποιου που λέει  ΕΓΩ ΔΕΝ ΘΕΛΩ, έτσι απλά.
Εύκολα λοιπόν διαπιστώνει κανείς ότι η ολοκληρωτική ομογενοποιηση μιας κοινωνίας είναι απλά, ουτοπία.                                Γιατί το ΕΜΕΙΣ είναι υποσύνολο του ΕΓΩ και όχι το αντίθετο.

Τα μεγάλα οράματα και οι ουτοπικές επιδιώξεις γρήγορα δημιουργούν παρεμβάσεις στην ανθρώπινη σκέψη καθοδηγώντας την φοβικά. Οι χαρισματικοί ηγέτες ,τα λαμπρά μυαλά ,σύντομα μεταμορφώνονται σε φορείς διεστραμμένων εγκεφάλων. Σκοπεύοντας να επιβεβαιώσουν το αποτέλεσμα ,το επιβάλουν.                                         ( χαρακτηριστικότερα παραδείγματα από τον 20ο αιώνα του ΧΙΤΛΕΡ και του ΣΤΑΛΙΝ, δεν μπορώ να ξεχωρίσω)
Ο αποτελεσματικότερος τρόπος επιβίωσης της ομάδας είναι η δημιουργία κοινού εχθρού. Ο κοινός εχθρός που απειλεί την μεγάλη ιδέα ,λειτουργεί συσπειρωτικα και πρέπει πάση θυσία να παταχθεί .
Δείτε πως συσπειρώνονται στην αριστερά όταν εναντιώνονται στον καπιταλισμό και τι γίνεται όταν συζητάνε μεταξύ τους.
Το ίδιο χρησιμοποιεί και η Ν.Δ. για τον μπαμπούλα του κομμουνισμού ,το ΠΑΣΟΚ για την επάρατη Δεξιά, το ΙΣΛΑΜ για την Σατανική Δύση, οι συνδικαλιστές για τους εργοδότες, οι αναρχικοί για τους αστυνομικούς κ.ο.κ. Παντού και πάντα η ίδια τακτική.

Ο γερμανός Εμμανουήλ Καντ(1724-1804), έλεγε, ότι οι άνθρωποι είναι φορείς ιδίων σκοπών και όχι μέσα-εργαλεία για την επίτευξη μεγαλειωδών σκοπών, ιδιαίτερα όταν ορίζονται από μια αυτοδιοριζομενη ή συγκυριακά εκλεγμένη ελίτ.
Οι διαψευσθέντες ινστρούχτορες των κομματικών ηγεσιών .προσπαθούν να επισπεύσουν την έκβαση της ιστορίας ,       .επεμβαίνουν στην ελεύθερη επιλογή των ατόμων ,                .δημιουργούν ανθρώπους με μειωμένη ευθύνη,                     .εξαρτημένους από προστατευτικές εξουσίες
.ανίκανους να αντιδράσουν και
. μη μπορώντας να επαληθευθούν εσχατολογικά
.καταρρέουν, χωρίς να αναλαμβάνουν την ευθύνη τους
.κοινωνικοποιούν την οδύνη.
Μήπως είναι καιρός να επιλέξουμε ένα φιλελεύθερο σύστημα που ο καθένας θα είναι υπεύθυνος για την πορεία της ζωής του χωρίς να περιμένει αυτόκλητους σωτήρες να τον κάνουνε ευτυχισμένο;
Μήπως είναι καιρός να πετάξουμε την εξάρτηση μας από την πολιτική πατρωνία
Μήπως είναι καιρός να ωριμάσουμε ; λέω μήπως;    
         

                                                           ΖΗΝ ΩΣ ΒΟΥΛΕΤΑΙ ΤΙΣ
                                                            Ο καθένας ζει όπως θέλει

                                                                              Κρούστης Αντώνης

0 σχόλια:

Blog Archive

Συνολικές προβολές σελίδας

Άρθρογραφία χρονικά

Ιστοσελίδα του Αντώνη Κρούστη. Από το Blogger.

Άρθρογραφία κατά ετικέτα

Αναγνώστες

Προτάσεις ιστοσελίδων

Γνωμικά

Πρωτοσέλιδα

Τροφή για γνώση