Παρασκευή 3 Δεκεμβρίου 2010
Περιγραφη εμπειριων,  από την επίσκεψη ενός ιρλανδού επενδύτη στην Ελλάδα.

ΙΡΛΑΝΔΟΣ. Όταν πάτησα το πόδι μου στην Ελλάδα ένιωσα σαν να γυρνάω στην γενέτειρα της ελευθέριας, του πολιτισμού και της δημοκρατίας του κόσμου όλου. Στο αεροδρόμιο πήρα το πρώτο taxi που βρήκα και του είπα να με πάει στο Περιστέρι στην επιχείρηση του φίλου μου. Ενώ η ταρίφα έγραφε το εξωφρενικό ποσό των 50ε ο οδηγός μου ζήτησε 60ε. Όταν τον ρώτησα γιατί; μου είπε, ότι χρεώνονται έξτρα τα διόδια ,οι βαλίτσες και ο φόρος αεροδρομίου. Άρχιζα να δυσφορώ όταν αντί για απόδειξη θεωρημένη μου έδωσε ένα χαρτί φωτοτυπία απόδειξης  του συνδικάτου που εργάζεται ,όπως μου εξήγησε. Επανήλθα στην αρχική μου ψυχολογία ατενίζοντας έναν καταγάλανο ουρανό και έναν ήλιο που σου δημιουργούσε την διάθεση να αναβάλεις τις δουλείες για αύριο.
Φτάνοντας στη επιχείρηση του φίλου μου με αγκάλιασε με φίλησε με τέτοια θερμή που δύσκολα την συναντάς στην παγωμένη και σκοτεινή χώρα μου.
Με κέρασε καφέ , σχεδίαζε την βραδινή μας έξοδο και ήταν αδύνατον να δεχθεί να μείνω σε ξενοδοχείο. Όλα αυτά γίνονταν σε ένα περιβάλλον ολίγον αναρχίας , έμπαινε η γραμματέας του όποτε ήθελε, χτυπάγανε τα τηλεφωνά συνεχεία, ακατάστατο γραφείο ,πεταμένα έγγραφα και τιμολόγια και αυτός να μου λέει
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ.Θα πάμε σ’ενα μαγαζί σήμερα που θα πάθεις πλάκα
ΙΡΛΑΝΔΟΣ. ΟΚ ακολουθώ αλλά πρέπει να μιλήσουμε και για τη δουλειά.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ. Η πολύ δουλειά τρώει τον αφέντη. Θα γίνουν όλα ,μην αγχώνεσαι.

 Εκείνη την ώρα του φέρνει η γραμματέας του να υπογράψει ένα τιμολόγιο των 1000ε +ΦΠΑ 23%. 1230ε
ΙΡΛΑΝΔΟΣ. Συγνώμη ρε φίλε από αυτό το τιμολόγιο πόσα κερδίζεις .
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ. Περίπου 200ε και αν υπολογίσεις τους φορολογικούς συντελεστές , την περαίωση και το φόρο εισοδήματος τότε είναι λιγότερο από 100ε.
ΙΡΛΑΝΔΟΣ. Καλά και το κράτος κερδίζει 230ε ; στην ουσία είσαι ένας κρατικός υπάλληλος.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ. Ακριβώς, αλλά τώρα έτυχε και έκοψα το τιμολόγιο ολόκληρο. Σιγά να μην δουλεύω για αυτούς τους χαραμοφαιδες . Ο μόνος τρόπος να αντιδράσω είναι να φοροδιαφύγω ή να φύγω.
ΙΡΛΑΝΔΟΣ. Ωραία και άμα σε πιάσουν , δε φοβάσαι μην σε κλείσουν;
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ. Χα χα χα. Ποιοι;αυτοι οι εφοριακοί ; όλους αυτούς που  βλέπεις εμείς τους ζούμε. Εδώ δεν έρχονται για έλεγχο ,έρχονται  για δημόσιες σχέσεις. Κατάλαβες;
ΙΡΛΑΝΔΟΣ. Και πως δικαιολογούν το πόθεν εσχες;
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ. Κοίτα για να μπεις στο νόημα και να μην κάνεις πολλές ερωτήσεις. Στην Ελλάδα υπάρχουν νόμοι για όλα, αλλά δεν εφαρμόζεται κανένας γκεγκε; οι ελεγκτές κάνουν τα στραβά μάτια ,με το αζημίωτο, και οι ελεγχόμενοι περνάμε καλά, κατάλαβες τώρα;

ΙΡΛΑΝΔΟΣ. Πηγαίνοντας στο σπίτι του σταματήσαμε σ’ένα βενζινάδικο και έβαλε 100ε βενζίνη στο jeep του ,που δεν κατάλαβα ποτέ την χρησιμότητα του για μια διαδρομή Περιστέρι- Κηφισιά. Εκεί ρώτησα το ιδιοκτήτη του βενζινάδικου από τα 100ε βενζίνη ποιο είναι το κέρδος του.
ΒΕΝΖΙΝΑΣ. Κοίτα φίλε τα 3,2 είναι δικά μου , τα 3,3 της ΒP , τα 31,2 των διυλιστηρίων και τα 62,3 του κράτους. Το οποίο με φορολογεί έξτρα στα κέρδη μου όπως φορολογεί και την BP και τα διυλιστήρια.
ΙΡΛΑΝΔΟΣ. Συγνώμη είναι σα να μου λες ότι το κράτος έχει απλώσει χιλιάδες πρατήρια  σε όλη την Ελλάδα, με δικά σας έξοδα, και όλοι σας εισπράττεται για τη συντήρηση του.
ΒΕΝΖΙΝΑΣ. Μπράβο!!! μπήκες στο νόημα. Στην ουσία είμαστε κρατικοί υπάλληλοι.
ΙΡΛΑΝΔΟΣ. Καλά και πως τα βγάζεται πέρα;
ΒΕΝΖΙΝΑΣ. Παλιά μπορούσαμε και κλέβαμε ,τώρα με το σύστημα των αποδείξεων δεν μπορούμε, απλά μας αφήνει κέρδος το πλυντήριο με τους Πακιστανούς που έχουμε βάλει, με αδήλωτα μεροκάματα και ανασφάλιστη εργασία καθώς και ότι έχουμε μετατρέψει το πρατήριο μας σε ψιλικατζίδικο. Αν θέλει κάποιος να φάει μια σοκολάτα έρχεται στο βενζινάδικο που έχει και parking που δεν εχει στο περίπτερο. Κατάλαβες;

ΙΡΛΑΝΔΟΣ.Οι πληροφορίες για την χώρα αυτή ήταν καταιγιστικές , όλοι ξέρουν ,όλοι μιλάνε ,κανείς δεν φωνάζει ,κανείς δεν κάνει τίποτα και όλοι βολεύονται.
Φτάνοντας στο σπίτι του φίλου μου έτριβα τα μάτια μου, από την τοποθεσία ,την αρχιτεκτονική, τον πλούτο, τον περιποιημένο κήπο ,καμία σχέση  ούτε με τους δρόμους με τις χιλιάδες λακκούβες, ούτε με την βαβούρα και τα κορναρίσματα, της κυκλοφοριακής κίνησης. Αυτό που μου έκανε εντύπωση ήταν η πολύ μεγάλη διαφορά μεταξύ της δημόσιας εικόνας της χώρας και της ιδιωτικής.
ΙΡΛΑΝΔΟΣ. Αλήθεια ρε φίλε αυτό το τόσο μεγάλο σπίτι με τι συντελεστή το έκτισες;
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ. Δεν έχει μεγάλο συντελεστή, αλλά φαίνεται μεγάλο γιατί έχει 20% ημιυπαιθριους  , το υπερυψωμένο υπόγειο δεν μετράται στον συντελεστή δόμησης καθώς και η σκεπή, δημιουργεί έναν όροφο ακόμα χωρίς να φαίνεται στα τετραγωνικά.
ΙΡΛΑΝΔΟΣ. Δηλ. πήρες άδεια για 150τμ και έφτιαξες 300τμ. Μα αυτό είναι κλεψιά!
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ. Κοιτά να δεις, πλήρωσα για την άδεια 5.000ε,πληρωσα εφορία 15.000ε , πλήρωσα 10.000ε στον συμβολαιογράφο και η παρουσία του δικηγόρου πήγε άλλα 10.000ε, πληρώνω την ΔΕΗ για να μου βάλουν ρεύμα , πληρώνω την ΕΥΔΑΠ, πληρώνω δημοτικά τέλη , πληρώνω, πληρώνω, πληρώνω, και ύστερα μου λες ότι τους κλέβω και από πάνω ; ε! δε μπα να γαμηθούνε!!!
ΙΡΛΑΝΔΟΣ. Έτσι που μου τα λες , μάλλον έχει χαθεί η εμπιστοσύνη του κράτους με τον πολίτη, και αυτό που αναρωτιέμαι είναι ποιος ευθύνεται πρώτος;
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ. Μην αναρωτιέσαι καθόλου , αν το παιδί που θα φέρεις στον κόσμο έχει μια ιδιαίτερη συμπεριφορά θα φταίει το παιδί και όχι ο γονιός;
Το κράτος είναι ο μαέστρος , αυτό κρατάει τις μπαγκέτες και μεις χορεύουμε.
ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ. Δεν έχεις κι άδικο.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ. Αστειεύεσαι; Για να σου δώσω να καταλάβεις , έχω έναν οικογενειακό τάφο που μέσα αναπαύονται οι γονείς μου, έχω βάλει και μια λάμπα να φωτίζει, κάθε δίμηνο μου έρχεται η ΔΕΗ και μου χρεώνουν 8,9ε για ΕΡΤ, πες μου σε παρακαλώ ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΙ ΝΕΚΡΟΙ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ!!!!!! ΠΕΣ’ΜΟΥ;

ΙΡΛΑΝΔΟΣ. Μετά από ένα πλούσιο γεύμα από φυσικά προϊόντα που είχαν στείλει οι κουμπάροι του από το χωριό, ξεκουραστήκαμε αρκετά , χωρίς να κάνουμε και τίποτα που να μας κουράσει , γιατί έπρεπε λέει να είμαστε φρέσκοι για την νυχτερινή μας έξοδο σ’ένα από τα μαγαζιά της παραλιακής .
Όταν μπήκα μέσα είδα ένα πολυτελέστατο μαγαζί ,γεμάτο καπνό, ο κόσμος ήταν όρθιος, δυνατά η μουσική , να λούζουν το τραγουδιστή με λουλούδια, να βαράνε παλαμάκια, να χορεύουν στα τραπέζια, ένα σκηνικό που θυμίζει τα παιδιά που ξεχύνονται στις παιδικές χαρές μετά από πολλές ώρες κλεισούρας στο σπίτι. Τι λαός Θεέ μου !
ΙΡΛΑΝΔΟΣ. Δε μου λες αυτός ο τραγουδιστής  με τι ποσό αμείβεται κάθε βράδυ;
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ. Ο συγκεκριμένος όσα και να πάρει είναι λίγα. Ο άνθρωπος είναι Θεός , έχει συνδέσει τη ζωή του με αγώνες κατά της δικτατορίας και τα τραγούδια του εκφράζουν τον πόνο του ελληνικού λαού.
ΙΡΛΑΝΔΟΣ.Τον πόνο;
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ. Ναι τον πόνο. Ξέρεις τι έχει περάσει αυτός ο λαός;
ΙΡΛΑΝΔΟΣ. Και αυτός που τον εκφράζει πρέπει να πληρώνεται καλά και αφορολόγητα ε; Και όταν ο πόνος σωματοποιηθει στον ίδιο, αυτός θα πάει σε ιδιωτικό νοσοκομείο να τον θεραπεύσει και ο λαός, που του πετάει λουλούδια, θα στριμώχνεται στα εξωτερικά ιατρεία των δημόσιων νοσοκομείων. Με συγχωρείς αλλά μπαίνω σιγά-σιγά στο νόημα, και το μόνο που δεν θέλω να αποδειχθεί ότι κάποιοι εμπορεύονται την ιστορία σας και σεις δεν είστε απλά εξυπνάκηδες αλλά κορόιδα.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ.  Έλα άστα αυτά τώρα , κοίτα το μανούλι που χορεύει στην πιστά, γκαρσόν ! άδειασε δυο πανέρια στο κορίτσι και άνοιξε μας  ένα CIVAS.

ΙΡΛΑΝΔΟΣ. Την άλλη μέρα το πρωί πηγαίνοντας στις δημόσιες υπηρεσίες για να εκδώσω την άδεια λειτουργίας της επιχείρησης που ήθελα να ανοίξω, κάτσαμε σ’ένα cafe. 10πμ η καφετέρια γεμάτο νεολαίους να συζητάνε πως θα σωθεί ο τόπος, ποσά παίρνει ο τάδε ποδοσφαιριστής και πολλοί να παίζουν με τα κινητά τους, πίνοντας ένα καφέ κρύο με ένα καλαμάκι.
ΙΡΛΑΝΔΟΣ. Μπορείτε να μου φέρεται και μένα ένα τέτοιο καφέ;
ΣΕΡΒΙΤΟΡΟΣ. Φραπέ λέγεται κύριε….. Ορίστε, στην υγειά σας.
ΙΡΛΑΝΔΟΣ. Όταν είδα ότι κοστίζει 3,70ε μαζί με το φιλοδώρημα του σερβιτόρου 4ε , πήγα στον ιδιοκτήτη και του ζήτησα τον λόγο για το ύψος της τιμής του καφέ.
ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ. Δεν είσαι από δω, δε ξέρεις ότι με τον καφέ που πίνεις πληρώνεις την εφορία μου, τα δημοτικά μου τέλη, τα τραπεζάκια έξω, τη μουσική που παίζει για τον σύλλογο των τραγουδιστών…
ΙΡΛΑΝΔΟΣ. Ξέρω, ξέρω αυτών που αγωνίσθηκαν για την δημοκρατία
ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ. Α γεια σου, αυτούς και άλλους πολλούς, τους εφοριακούς ,τους πολεοδόμους, τους υγειονομικούς, και τους προστάτες .
ΙΡΛΑΝΔΟΣ. Τους προστάτες;
ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ. Ναι τους προστάτες. Στην Ελλάδα δεν σε προστατεύει η αστυνομία , αλλά οι μπράβοι της νύχτας. Η αστυνομία απλά περιπολεί και αμείβεται.
ΙΡΛΑΝΔΟΣ. Άρα είστε κρατικοί υπάλληλοι που σας έχουν δώσει άδειες λειτουργίας για να πληρώνεται τους δημόσιους λειτουργούς.
ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ. Μπήκες στο νόημα. Είναι άδικο να μας έχουν πουλήσει το παραμύθι ότι είμαστε ιδιοκτήτες, ελεύθεροι επαγγελματίες, έμποροι ,επιχειρηματίες και  να είμαστε  στην ουσία κρατικοί υπάλληλοι. Είναι άδικο το καταλαβαίνεις;

ΙΡΛΑΝΔΟΣ. Και όλοι αυτοί οι νέοι τι είναι που κάθονται τόσες ώρες εδώ; Άνεργοι;
ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ. Άεργοι. Στην Ιρλανδία δεν ξέρω αν υπάρχει τέτοια λέξη αλλά η αντίστοιχη είναι lazy.
ΙΡΛΑΝΔΟΣ. Τώρα κατάλαβα δυο πράγματα ,ο καφές είναι τόσο ακριβός γιατί δεν πληρώνεις τον καφέ αλλά νοικιάζεις τον χώρο και αν οι έλληνες παράγγελναν ζεστό καφέ πάλι κρύο θα τον έπιναν.
ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ. Να και ένας αγγλοσάξονος έξυπνος.

ΙΡΛΑΝΔΟΣ.. Σηκώθηκα προβληματισμένος για το αν έπρεπε να ρίξω τον κόπο μου σ’αυτή την χώρα. Στο δρόμο προς την εφορία έπεσα σε μια διαδήλωση με συνθήματα κατά της Ευρωπαϊκής Ενωσης και του κεφαλαίου, και αισθάνθηκα ότι έρχονταν όλοι πάνω μου. Εγώ απλά ήθελα να ρίξω τα λεφτά μου στη Ελλάδα, να προσλάβω 50 άτομα να δώσω τον φόρο που μου αναλογεί και να κερδίσω περισσότερα από το να τα είχα σε ομόλογα δημοσίου και να εξασφάλιζα τον νόμιμο τόκο χωρίς ρίσκο και κόπο. Αλλά εδώ νόμισα προς στιγμή ότι είναι όλοι εναντίον μου ,οι πολίτες , οι άνεργοι, και πάνω απ’όλα το ίδιο το κράτος που από την μια ζητάει πόρους να συντηρήσει τους υπεράριθμους κηφήνες του και από την άλλη διώχνει με την δομή που έχει,  κάθε νέα επένδυση και προοπτικη.

ΙΡΛΑΝΔΟΣ. Φίλε μου πριν φύγω από την Ελλάδα και πάω στη ΤΟΥΡΚΙΑ ήθελα να παραδώσεις αυτοπροσώπως την επιστολή αυτή στον Υπουργό Ανάπτυξης.

              Κύριε Υπουργέ, ήθελα να σας ευχαριστήσω για την πρόσκληση που μου κάνατε για να επενδύσω τα κεφάλαια μου στη πανέμορφη χώρα σας με τους καταπληκτικούς ανθρώπους που κατοικούν σ’αυτην. Θεωρώ όμως έτσι όπως έχετε δομήσει το κράτος σας στρέφεται όλο το δυναμικό των ανθρώπων αυτών στην παρανομία και στην διασκέδαση. Πολύ φοβάμαι ότι τα χρόνια της συμπεριφοράς αυτής είναι πολλά και έχει καταγραφεί στο DNA τους,χωρις να υπάρχει ελπίδα αλλαγής. Εμείς οι ιρλανδοί και κράτος δικαίου έχουμε , και κοινωνική συνείδηση έχουμε και εργαζόμαστε παραγωγικά και όχι παραβατικα.
Σας βλέπω να εξεγείρεστε εναντίον των τραπεζών και απορώ γιατί; εμείς  έχουμε κάθε δίκιο να το κάνουμε, εσείς όμως το πρόβλημα σας είναι το ίδιο το κράτος και αυτό πρέπει να το ανατρέψετε ,αλλά για να ανατραπεί κάτι πρέπει πρώτα να ανατραπούν οι κρατικιστικες νοοτροπίες σας. Πολύ φοβάμαι ότι δεν έχετε καταλάβει ποιος φταίει, γιατί όλοι θέλετε να συντηρήσετε την κατάσταση της βολεψης σας, αλλά οι υπόλοιποι λαοί της Ευρώπης δεν έχουν καμία διάθεση να δουλεύουν συνηδειτα για  να περνάτε σεις καλά.
Ταπεινή μου γνώμη είναι ότι πρέπει πρώτα το κράτος να αλλάξει, και για να αλλάξει πρέπει να μικρύνει, και δεύτερο να γαλουχήσετε τους έλληνες μέσα από την κουλτούρα της ιστορίας σας ότι σάυτη τη ζωή το δικαίωμα να ζεις καλά και αξιοπρεπώς έρχεται με την τιμιότητα και την σκληρή δουλεία.
.
Δώστε τους τις ευκαιρίες και δεν θα σας έχουνε ανάγκη.



                                                                                                                     ΚΡΟΥΣΤΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ

0 σχόλια:

Blog Archive

Συνολικές προβολές σελίδας

Άρθρογραφία χρονικά

Ιστοσελίδα του Αντώνη Κρούστη. Από το Blogger.

Άρθρογραφία κατά ετικέτα

Αναγνώστες

Προτάσεις ιστοσελίδων

Γνωμικά

Πρωτοσέλιδα

Τροφή για γνώση